Skada och olycka
En del klarar sig livet igenom utan att få den minsta repa på sin bil. Men de flesta av oss råkar några gånger ut för någon form av skada på bilen – om än bara en smärre parkeringsskada orsakad av någon annan.

Vårt åtagande för service och expertis
Vi på Europeiska Motor garanterar personlig service och teknisk expertis av mycket hög standard. Du kan lita på att vi gör allt för att hjälpa dig med skadan och få tillbaka din bil minst lika snygg som den var innan skadan inträffade.

Vad du ska göra om du får en skada på bilen beror på om du har Toyota Bilförsäkring eller om du har en försäkring i ett annat bolag. Om du inte redan har ett bra försäkringsskydd som du är nöjd med rekommenderar vi Toyota Bilförsäkring och Toyota Eurocare vägassistans. Med Toyota Eurocare får du hjälp dygnet runt om något skulle hända med din bil. Försäkringen löser de flesta problem som kan uppstå, såsom motorhaveri, trafikolycka eller strömlöst batteri. Toyota Eurocare hjälper dig till och med vid punktering, bensinstopp eller förlust av bilnyckel. Helt utan självrisk.

Skadad vindruta
Vi vill att du alltid ska känna dig trygg på vägen. Har du en skadad vindruta ska du självklart vända dig till oss på Europeiska Motor för hjälp. Att rutan är hel är viktigt för din och andras säkerhet och de flesta av oss drabbas förr eller senare av stenskott i vindrutan på grund av smuts och grus som finns på vägarna. Stenskott kan försämra sikten rejält, och kan dessutom spricka utan förvarning och bli till en större skada.

Om du har Toyota Bilförsäkring hjälper Toyota Verkstad dig med skadeanmälan och ser till att bilen är hel och säker igen. Beroende på skada reparerar vi eller byter ut vindrutan och vi använder alltid originalvindruta och miljögodkända material. Allt arbete utförs av människor med unik kunskap om din Toyota. Om du har ett annat försäkringsbolag så är det de som avgör hur och var din Toyota ska repareras efter en försäkringsskada.

Vi håller dig informerad
Toyotas åtagande inkluderar ett löfte från oss att vi ska hålla dig informerad och meddela ett datum när du ska få tillbaka din bil. Vi förbinder oss även att genast meddela dig i fall något oförutsett arbete skulle visa sig nödvändigt eller om vi inte kan leverera bilen på utsatt dag.

Känsla för detaljer
Toyotas auktoriserade verkstäder är kända för att vara noggranna. De tar väl hand om din bil för att inte bilens interiör ska bli dammig, de täcker säten och golv med skyddsplast och de lämnar aldrig smutsmärken på bilens utsida. Det är sådana detaljer som gör skillnad.

Smidigt och effektivt
Det enda som vi på Toyota inte klarar av är att vrida tillbaka klockan och hindra en skada på din bil från att inträffa. Därför kan det, när du en dag råkar ut för en skada, vara bra att veta att vi kommer att göra allt som står i vår makt för att hantera din skada på ett smidigt och effektivt sätt och återställa din bil till samma skick som den var i innan skadan inträffade.

 

[]
1 Step 1
Kontakta mig angående skada
Namn
Telefonnummer
Previous
Next

Toyota Bilförsäkring

För att erbjuda ett bättre bilägande har vi tillsammans med Folksam utformat en av marknadens mest heltäckande försäkring, Toyota Bilförsäkring.


Läs vidare

Övrig Bilförsäkring

Här har vi sammanställt hur du som inte har Toyota Bilförsäkring ska bära dig åt om du råkar ut för en skada.


Läs vidare

Tyck till plåtskada

Vår målsättning är att ständigt förbättra vår service. Fyll gärna i formuläret  och tala om hur du som kund blivit bemött av Europeiska Motor. Fyll i formulär genom att klicka på “Läs vidare”.


Läs vidare