Toyota Taxiservice

Hos oss får du alltid lite mer. Därför erbjuder vi även Taxiservice på Europeiska Motors samtliga verkstäder.

Vår strävan
Att ni alltid skall få hjälp inom 24 timmar på vardagarna.

Vad innebär Taxiservice för er som kund hos oss?
Ni som taxikund till oss har ett eget telefonnummer 08-585 620 20. Där kan ni boka er service eller reparation (gäller ej skadereparationer). När ni ringer till taxiservice erbjuder vi er alltid en ledig tid på någon av våra verkstäder. Vill ni vänta medan servicen utförs erbjuder vi självklart en väntartid.

Driftserviceavtal på Europeiska Motor AB
Sedan en tid tillbaka har vi Serviceavtal med förlängd drivlinegaranti för er taxibil, till en fast månadskostnad. En trygghet som gör att ni är skyddad upp till 42.000 mil. Inga oförutsedda kostnader drabbar er utan ni kan lugnt och tryggt ägna er åt era kunder. Kan endast tecknas vid nybilsköp.

Lördagsöppet på verkstaden i Rissne
För att utöka vår servicegrad har vi även lördagsöppet på vår verkstad i Rissne. Drop-in bokning mellan 11.00-15.00.

Skadereparation/försäkringsärende
Om olyckan har varit framme eller om din bil behöver karosserireparation, hjälper vi dig även med detta. Kontakta först ditt försäkringsbolag för att få skadan registrerad, kom sedan till oss för en besiktning av skadan. Då får du en tid för reparationen och vi gör klart med reservdelar och ditt försäkringsbolag. När du sedan lämnar in bilen är allt klart och vi kan påbörja din reparation direkt. Vi har även två-skift på plåtverkstaden i Rissne för att korta av ledtiden på skadereparationen.

Europeiska Motor och miljön
Självklart är alla våra verkstäder miljöcertifierade enligt ISO 14001. Vi använder alltid oljor som har den minsta miljöpåverkan. Hos oss kan du alltid köpa både sommar och vinterdäck som understiger kraven gällande innehåll av HA-oljor.

Delbetala dina servicekostnader
Med Toyotakortet kan du dela upp dina service-/reparationskostnader på 4 månader helt utan extra kostnader. Kortet kan du ansöka om direkt på våra verkstäder.